Není zde STK ve Vašem okolí? Kontaktujte nás na info@seznam-stk.cz

Čtvrt milionu aut je starších než dvacet let

Nejsou peníze, aby lidé kupovali nová auta. Proto jezdíme ve starých

Velkým problémem českých silnic je stáří vozidel, které se po něm pohybují. Vždyť jen prvních pět nejčastějších vozidel na českých silnicích má společně průměrný věk 14,69 let. V první desítce této tabulky pak figuruje hned šestice modelů s průměrným stářím na deset let, pět z nich už je starších třinácti let, tři modely z nich mají víc než patnáct let a dva dokonce už mohou patřit mezi veterány – mají více než 27 let!

Přitom většina extrémně starých vozidel už patří do skupiny silně zatěžující životní prostředí, s vysokými provozními náklady a s minimální bezpečností. Jenže přes 100 000 majitelů Škody 120 bere auto jako jednoduchý stroj na přesouvání z místa na místo, kde se dá všechno ještě opravit doma v garáži, stojí minimum a když se mu něco stane, tak to nic nestojí. Takových lidí je asi nejvíce v Ústeckém kraji, kde průměrný věk přihlášených vozidel je 14,6 let, což je téměř o rok více, než je celorepublikový průměr (13,63 let). Za poslední rok se zde dokonce stáří vozového parku dokonce zvedlo, stejně jako v kraji libereckém či karlovarském.


A jak je to v jednotlivých okresech? Tak naprosto nejstarší auta jezdí v Děčíně. Tady je průměrný věk dokonce 15,17 let, což je výrazný náskok i před druhým Jeseníkem. Zde mají auta v průměru 14,98 let.


Tradičně nejmladšími vozidly jezdí řidiči v Praze. Zajímavé je, že centrum metropole přitom nemá nejmladší auta. Prvenství má Praha – západ s 11,7 roky na jeden vůz. Pak následují Mladá Boleslav, Zlín, Olomouc a Praha – Východ.

 

Zobrazit archiv novinek >>